Menu

Sťažujte sa ostošesť, no nezabudnite na objektivitu

0 Comment


Čo robíte, keď nie ste spokojní s nejakou službou? O službách hovorím zámerne, pretože s tovarom je to trošku iné. Zvyknete sa sťažovať alebo potichúčku odkráčate a ste zmierení s tým, že je to je, ako to je. Treba sa vedieť ozvať, no len vtedy, keď ste si svojou pravdou stopercentne istí. ženy v kaviarni.jpg

Pravda je polemický pojem

Poznáte jedinú životnú pravdu? Znie asi takto, „jediná pravda je, že pravda neexistuje“. Každý má na vec iný pohľad, a preto je niekedy naozaj ťažké sa dopátrať stopercentnej pravdy. V prípade obchodu, je to ale trošku iné. Ak sú dopredu stanovené jasné obchodné podmienky, pravda sa hľadá o niečo jednoduchšie. Vysvetlím vám to na jednom príklade, z môjho života. Objednal som si chlapcov na opravu strechy na dome. Podľa zmluvy, mali byť všetky práce hotové najneskôr do siedmych dní. Keď však bola strecha deravá aj po deviatich dňoch, rozhodol som sa ozvať. Majiteľ stavebnej formy nemal čo povedať, pretože som mal v ruke zmluvu a dokázať to, že ubehlo deväť a nie sedem dní, nie je až tak ťažké dokázať. Toto je prípad, kedy by ste sa mali naozaj ozvať. Pokiaľ ste si istí tým, že právo stojí na vašej strane a navyše máte v rukách aj rukolapné dôkazy, nenechávajte veci tak.ľudia v reštaurácii.jpg

Prečo neostať ticho

Poznám mnoho ľudí, ktorí prídu do obchodu a predavačka ich doslova pošle do prdele, no aj napriek tomu nič nepovedia. Veď chudák predavačka, by mohla prísť o prácu alebo dostať pokutu. Mám kamaráta, ktorý dal tringelt čašníčke, ktorá doniesla iné jedlo, ako sme si objednali, bolo studené a ešte nám „omylom“ naúčtovala o desať eur viac. Pri príchode nepozdravila a na vodu sme čakali pol hodiny. Priatelia, je nás strašne veľa a prácu chce každý (skoro každý). Preto by sme si ju mali vedieť vážiť. Prečo by mali výplatu dostávať ľudia, ktorí nepracujú tak, ako by mali? Nebolo by viac fér, ak by peniaze za prácu dostal niekto, kto naozaj pracuje? Odpoveď nechám na každom z vás.